Recension bar Geroy, Tjeckien.

Standard

På lördagkvällen hamnade vi som sagt på en bar. Den hette Geroy och var en skid och snowboardbar. Hela bergsområdet Riesengebirge är fullt av skidorter och skidskolor och sånt. Det visste jag inte och jag skulle gärna åka tillbaka på vintern och åka lite skidor.

Men i allafall, Geroy. Det var en så himla mysig bar. Ägaren var en kille som tillsammans med sin hund drev stället. Hunden tog hand om alla gästerna i utbyte mot lite gos lite då och då. Han nosade runt på golvet i hopp om att hitta något ätbart trots att han hade den största matskål jag sett, överfull med mat. En gång kröp han in under vårt bord och låg på våra fötter.

20130522-155649.jpg

Jag är inte förtjust i sportbarer men det här var en av de mysigare jag varit på. Som jag nämnde i tidigare inlägg så fanns det inget vegetariskt på menyn men han fixade i ordning en varm, vegetarisk baguette till mig och M. Sen drack vi öl resten av kvällen. Mörkt, tjeckiskt öl. Finns det någon godare öl? Nja, inte troligt.

Det bästa var dock inte baguetten, ölen eller hunden utan att de visade hockey-VM på tv. Sverige – Schweiz. Och vi vet ju alla hur det gick. Så jag var den gladaste svensken på stället. Också den enda. Även den enda som jublade när det blev mål. De övriga hejjade på Schweiz. Tss…

20130522-160005.jpg

Så betygsdags då. Skulle jag gå dit igen om jag var i krokarna? Ja, definitivt.

Fyra öl av fem!

Och jag vet att iPhonefoton på en mörk bar är kanske inte den bästa kombinationen.

Kommentera

