Motorcykelsemester i Polen och Tjeckien – dag två.

Standard

Efter att vi lämnat Zgorzelec åkte vi mot tjeckien via Jelenia Gora.  Jg hela dag ett suttit och knipit på motorcykeln eftersom att rumpan tenderar att somna efter ett tag. Det resulterade i att jag hade jordens värsta träningsvärk i just rumpan hela dag två. Men den somnade inte lika lätt. Alltid någonting positivt. Positivt var också att vi hittade världens bästa restaurang där vi åt pizza. Men ost, jag vet, men det är inte så himla lätt att ens vara vegetarian när man åker runt sådär i de här länderna. Ofta åker man ju på väldigt turistiga ställen och där har  de ibland vegetariskt men inte alltid. Men pizza går ju alltid att vegetarisera. Och ja, veganisera med för den delen, men jag ville ha en riktigt pizza eftersom att jag inte ätit någonting annat än såna där jävla riskakor dagen innan sedan vi lämnade hemmet. Och jag måste äta mat. Så att jag överhuvudtaget fick följa med andra dagen och inte bli lämnad på campingen var lite av ett under. Men jag måste ha skött mig bra.

IMG_5927

Vi gjorde på seneftermiddagen en välbehövlig paus i Špindlerův Mlýn där vi åt crepes och drack alkoholfri öl på på en uteservering i 30 grader värme. 30 grader i motorcykelkläder är inte en outfit jag rekommenderar någon. Det var varmt. Men vi satt i skuggan och det var rätt skönt. Jag fick mitt nördiga dammintresse tillgodosett eftersom att det fanns en jättefin damm på väg in i staden. Jag var den enda som fann detta intressant och gick ensam ut och fotade.

IMG_5962

IMG_5964

Gamla dammar som den här är så vackra!

IMG_5956

IMG_5957

IMG_5961

Alltså, utsikten!

Det skulle senare visa sig att crepsen var ett av dagens bästa beslut för när vi kom fram till campingen för natten var alla restauranger stängda eftersom att det var pingst. Vi hittade dock en bar som serverade korv och annat. Han fixade till en vegetarisk varm baguette till oss och vi stannade hela kvällen och drack öl. Också mättande.

Campingen vi hittade var betydligt fräschare än den polska och vi var nöjda. Här glömde jag ta foton, men tältet har ni ju sett redan och campingar ser ju lite lika ut hela tiden. Med undantaget för den polska då.

4 responses »

  1. Vilken härlig resa ni verkar ha haft. Måste säga att jag också är förvånad över att du fick fortsätta åka med. Ditt blodsocker är inte att leka med 😉 Fantastiskt fina bilder. Liza

Kommentera

