Vegana havrebollar

Standard

Ja, vi är ju tillbaka från resan nu. Trött och lite värk i rumpan, men annars bra. Jag ska skriva ett inlägg om det, men först ett recept på havrebollar som ni bara måste testa. Jag hittade receptet hos Glowing Planet.

  • 1 ½ dl naturella cashewnötter
  • 1 dl havregryn
  • 1-2 tsk vaniljsocker (Jag hade 0.5 tsk vaniljpulver istället eftersom att jag försöker undvika socker)
  • 1 msk agavesirap
  • 1 msk vatten (eller kaffe) (Jag hade kaffe.)
  • 1 nypa salt
  • Chocolate chips (valfritt) (Jag hade inga så det blev utan)

20130521-195939.jpg

Nom nom! Mycket gott!

2 responses »

Kommentera

