Paradisdörren är klar.

Standard

Så kan jag äntligen checka av målningen av ytterdörren. Det var pilligt. Jag svor en del. Jag insåg snabbt att efter att jag målar det vita så kunde jag kunde jag inte tejpa det vita för att måla det röda för det kröp in alldeles för mycket färg under tejpen. Så jag fick måla det röda på fri hand. Det gick. Men inte lätt.

Under mitt arbete såg jag att dörren tidigare varit målad i guld. Matilda tyckte att det skulle ha varit som att komma hem till paradiset varje dag. Och ja, jag kan hålla med. Det hade dessutom varit enklare att måla om den i en färg än att pilla med två olika som jag gjort. Två så olika som vitt och rött också.

20130518-115310.jpg

Tjusig tjusigt!

 

8 responses »

Kommentera

