Nya hårtvättsrutiner.

Standard

Jag har inte tvättat håret med ägg på flera veckor nu. Jag tyckte att det kändes lite knäppt när jag nu bestämt mig för att äta mer veganmat. Sen så tyckte jag att det kändes lite flottigt på ett ställe i hårbotten även direkt efter hårtvätt. Så jag gick över till att bara tvätta håret med bikarbonat. Det är lite enklare tycker jag eftersom att det rinner inte lika mycket överallt. Efter tvätten sköljer jag håret med surt vatten, oftast med citronsyra utblandat i kallt vatten. Det funkar bra tycker jag.

Jag har också gått över till att tvätta håret lite oftare än bara en gång i veckan nu när jag tränar så mycket. Det känns helt enkelt inte bra att inte tvätta det när man har svettats så mycket.

Maggie har hittat ett sätt att genom att mixa lök, rödlök och vitlök förbättra hårväxten. Men jag vet inte jag. Att gå omkring och lukta det i håret känns inte så fräscht.

Kommentera

