Vegan cheesecake

Standard

Jo, men nu kommer det ett till recept. Jag älskar att äta och när jag hittar såna där oh så goda recept blir jag så glad och måste dela med mig.

Jag hittade receptet på Instagram hos yoga_girl och hon hade inte angivit några precisa mått så jag höftade med måtten.

Botten

Ca 3-4 dl nötter (jag hade mest valnötter, men också lite hasselnötter och mandel)
Ca 1 dl dadlar
En nypa salt

Mixa allt tills smuligt i matberedare. Tryck ut det i en pajform.

Fyllning

1 förpackning sidentofu (jag hade en på 400g)
8 dadlar
Saften av en citron
1msk kokosolja
Ca 2 dl blötlagda mandlar
Ca 2 ,5 dl riven kokos
Vaniljpulver
En nypa salt

Mixa allt tills krämigt och häll i pajskalet. Ställ in i frysen några timmar.

Nom nom!

20130516-200939.jpg

Kommentera

