Att bli klippt.

Standard

Som jag tidigare nämnt så är jag inte så förtjust i det här med att gå till frisören. Jag ogillar det lika mycket som att tvätta håret. Det är som ett hemskt tandläkarbesök för mig. Brr.

”Klipp Max en centimeter.” ”Jaa-a” Klipp klipp klipp. ”Eh, men det där ser ut som minst fem centimeter.” ”Jamen, det BEHÖVDES faktiskt!”

Förut när jag hade långt hår klippte jag mig alltid själv och jag har väntat på att den dagen skulle komma nu också. Och se där, så kom den. I torsdags. Jag klippte mig och M fixade lite bak där det inte var så långt ännu. Perfekt. Sen slängde jag i lite henna och så var det klart. Ingen ångest och inte för mycket klippt.

20130513-100205.jpg

7 responses »

  1. Vilken tjusig färg!
    Jag har ett sådant hår som aldrig tycks växa. Och för att hår ska växa så ska man tydligen klippa det hyfsat ofta. Så går man till frisören och så har håret visst växt (utan att man märkt det) men man har inte klippt sig tillräckligt ofta så det måste klippas mer och är man tillbaka på samma hårlängd. SUCK!!! Jag har alltid drömt om att ha långt hår men det känns hopplöst, om man inte ska köra på hair extentions då…

    • Tack! Men nej, inte ska man klippa det ofta inte. Jag har inte klippt mig på ett år och det behövde inte så mycket klippning. Så sällan kanske man inte ska klippa sig, men om man sparar så ska man klippa det sällan.

      Men suck, vad jobbigt om du vill ha långt och det inte går. Extensions skulle jag tycka var jobbigt. Men det kanske vore nåt.

  2. Ser fint ut! Skönt att känna fixa det själv också. Jag gillar verkligen inte att gå till frisören, men jag måste nog göra det snart ändå. Jag har klippt mig själv i perioder, men har nog blivit lite feg på äldre dar.

    • 🙂 Min mamma vägrade klippa mig när hon var här senast. Och sen glömde jag helt bort det när jag träffade min syster så det fick bli själv. Med viss hjälp då.

Kommentera

