Veganmat

Standard

Vi har haft besök av M’s syster sedan i torsdags därav lite fattigt bloggande. H0n har också gått över till att äta veganmat och helgen har verkligen gått i matens tecken. Vi har minst två gånger om dagen ätit/druckit smoothies i olika former för mixern har ju kommit. Ja, det är som de säger i reklamen att det är mixern man ska ha. Alltså vilken mixer. Den mixar allt på några få sekunder. Frusna bananer eller flera deciliter iskuber spelar ingen roll. Allt mixas.

Vi testade en dag att äta bara en smoothie till frulle. Den gjordes med tofu, banan, apelsin, citron, äpple och vad mer det nu var. Så himla gott blev det. Man kände såklart tofun i form av att den var lite smulig, men annars inte direkt i någon smak. Den klarade vi oss ganska bra till lunch på. Men jag skulle aldrig bara äta det. Jag skulle sakna att äta för mycket. Men det är kul att testa.

20130512-115647.jpg

Ett svar »

  1. Så gott! Smoothies är ganska matigt. Med tanke på hur mycket frukt och eventuell yoghurt man häller i så är det inte så konstigt. Lägger man ut allting framför sig så känns det nästan övermäktigt att äta alla frukter på en och samma gång.
    Saknar min mixer. Till sommaren blir det kanon, eller kanske tidig höst, när det är fruktsäsong 🙂

    • Ja, smoothies är superbra för att få i sig massvis med nyttigheter. Vi hade köket fullt av grönsaker och frukt hela helgen. En mixer är nästan ett måste tycker jag såhär efter en knapp vecka med supermixern. Jag rekommenderar verkligen en Vitamix även om den är snordyr.

Lämna en kommentar