Dörren tar form efter drygt ett år.

Standard

Ytterdörren har sedan vi flyttade in skrikit om en ommålning. Det var innan ett gammaldags och icke inbrottssäkert lås som de bytt ut och då blev det en del borrande och slipande och nytt trä inkilat. Det såg bedrövligt ut. För några månader sedan hittade jag i allafall rätt färg som passade perfekt. Dörren är röd och jag hade föga lust att slipa bort all färg.

Nu är dörren slipad.

20130511-104338.jpg

Sen har jag spacklat. Jag tycker att det är så otroligt tråkigt med underarbetet.

20130511-104434.jpg

Sen tejpade jag. För det skulle vara vita fyrkanter kvar på dörren.

20130511-104529.jpg

5 responses »

      • Åh, en gyllene port att öppna var dag man kommer hem! Jädrans tjusigt! Det blir lite som att kliva in i sitt eget ”paradis” efter att ha varit ute i verkligheten.

Kommentera

