Recension – Alverde Massageolja.

Standard

På vinterhalvåret har jag inte bara snustorra händer utan även kroppen vill på att vara torr som fnöske. Jag har letat mycket efter en kräm eller olja som verkligen mjukar upp huden och inte får den att se ut minst 15 år äldre än vad den är. På dm har jag hittat lösningen på mina problem, Alverde massageolja som man såklart kan använda till att smörja in sig med om man inte vill massera någon med den.  Det är en rätt torr olja som går bra in i huden och det känns inte som om det ligger kvar ett lager olja på huden efteråt.

alverde-relax-pflegeoel-wildrose-sanddorn-data

Eftersom att jag inte vill använda parfym, M är allergisk och jag tycker mest att parfym luktar för mycket nu när jag slutat använda det. Jag väljer att ha oljan som kroppsolja och parfym i ett för det är en så god doft på den jag har; vildros och sandtorn. Det är naturliga doftämnen och luktar inte lika starkt och syntetiskt som parfymer tenderar att kunna göra.

Plus

Den är billig, kostar bara 2.95 EUR

Den är vegan.

Den är ekologisk.

Den är luktar mycket gott.

Den hjälper mot torr fnashud.

Köpa igen? Ja, verkligen!

6 responses »

    • Jag har Laveras deo och den är bra, fast jag har inte problem med lukt så mest använder jag ingenting alls.

      Den luktar verkligen supergott! Väldigt naturlig lukt är det.

    • Hm, det vet jag faktiskt inte. Fast jag har aldrig känt att jag är torr efter att jag använt den heller. Mandelolja har jag faktiskt aldrig testat. Testa att tvätta dig med olivolja istället för duschkräm, om det är det du använder, för det är verkligen superbra mot torr hud. Fast det skulle jag inte använda i ansiktet kanske.

Kommentera

