När sambon kom hem i fyllan och fick sova i källaren.

Standard

Sedan flera veckor bråkar våra grannar ordentligt. Det gapas och skriks. Mest på natten. Det är då han kommer hem i fyllan och hon blir förbannad. Han har flera nätter i rad nu väckt mig genom att han sover i rummet ovanför vårt sovrum, som är deras vardagsrum, och snarkar. Han väcker mig alltså genom att han snarkar i en annan lägenhet. Vi har inte särskilt lyhört här ska jag säga.

I natt vaknade jag av att han ringer på dörren hemma hos dem vid tvåtiden. Hon öppnar inte och han ringer på igen. Sen sparkar han nog i dörren och då öppnar hon. Det bråkas ordentligt och sen går han ner för trappen. Jag trodde att han skulle gå ut igen, men nej då. Han går ner i källaren. Han kommer inte upp igen så antagligen sov han där. Mysigt. I morse vid sjutiden fick han komma hem igen.

Vilket roligt förhållande. Jag tror att det håller på att ta slut. Vad skönt, då kanske jag kan få sova i fred.

4 responses »

    • Nej, verkligen inte. Nu har vi även sett hans sovplats för natten. En solstol och en stolsdyna. Han har även sagt oss att han gjort sig illa i axeln efter att han suttit konstigt och sett på fotboll. Lite sådär out of the blue. Jag tror hellre på dålig sovställning.

Kommentera

