Jag kommer aldrig att förstå.

Standard

Jag har sedan drygt ett år nu, 16 månader, haft ett kontantkort från O2 för min mobil. Det är perfekt, jag betalar 15 EUR för internet och 10 EUR för telefonering per månad. Eller om det är tvärtom, jag glömmer alltid. Jag kan i allafall surfa rätt bra på det. Och telefonera gratis till alla som också har O2. Inte för att jag telefonerar så ofta men ändå. Men även om det är bra så är det helt kasst också. Varje gång jag köpt en ny påfyllning så måste jag såklart knappa in lite siffror två gånger, för internet och telefonering, och trycka på ringknappen.

So far so good, ja.

Sen väntar jag ett litet tag och ska få en bekräftelse på detta. Telefoneringen dröjer inte länge innan den kommer att allt är superbra och tack så mycket och viel Spaß! Sen kommer det ibland ett till om att jag ringer gratis. Men sen internet då. Det kan dröja upp till en halvtimme säger de, men ofta kommer den ganska snabbt. Med tre meddelanden som säger lite olika, bland annat att allt gått bra och tack så mycket och viel Spaß och ett där det står nåt om att jag kan vinna nåt. Och det sista då. Ofta kommer det ett att någonting gått fel och pengarna är bokade på telefoneringen istället. Ok. Vad gör en då? Jo, då får en sitta i telefonkö med trevlig väntmusik och vänta på att någon i kundtjänsten har tid att prata med mig. Om de pratar engelska? Nejdå, nejdå. Här får en sitta på bästa tyskan och försöka förklara vad jag inte gjort och om de kan hjälpa mig att rätta till det. Och ja, det kan de såklart. Och ibland så är det inget fel och det funkar så som det ska.

Alltså, om det funkar som det ska varför får jag då ett meddelande om att det inte gör det? Och varför får jag inte mindre än fem meddelanden efter att jag knappat in lite pengar?

Inte nog med det. Detta händer varenda gång. Varje gång förutom två månader. Det innebär att det inte fungerat 14 gånger. Alltså, jag blir vansinnig på sånt.

Och inatt fick jag två meddelanden. (De är bra på att väcka mig om nätterna nämligen. Jag lärde mig rätt snabbt att inte ha ljudet på. ) Vad som stod i meddelanden? Jo, men ett var att jag inte hade några pengar kvar för internet och det visste jag att det skulle ta slut igår. Det andra däremot stod det att mitt internet nu var förlängt en månad till och tack så mycket och viel Spaß beim surfen! Eh, alltså jag har inte knappat in några pengar. Det är andra gången det händer.

Men tack så mycket O2 för att jag surfar gratis i en månad. Vielen Dank och jag kommer naturligtvis ha viel Spaß beim surfen.

Avslutningsvis en bild som inte har någonting med texten att göra. Veganlunch efter en finfin söndagslöprunda!

20130428-133745.jpg

6 responses »

  1. Hade också O2 i England och störde mig på de massa SMS:n man fick i samband med påladdningen. Men jag fick aldrig felmeddelanden, det fungerade alltid som det skulle. Skis surf, ringa gjorde jag knappt. Skumt att det är så klyddigt i Tyskland.

Kommentera

