Veckan i träning

Standard

I  veckan har träning varit på agendan för mig. Jag har äntligen kommit igång ordentligt med löpningen igen efter det, eh, lilla uppehållet sedan i oktober. Att det sedan varit strålande sol och kring 20 grader hela veckan har förstås hjälpt till lite grann. Jag skulle ha köpt mig ett par fivefingers från Vibram men efter att ha provat två par på Globetrotter så insåg jag att jag hade rätt smala fötter med ganska mycket sluttning från stortån till lilltån och ingen av de paren passade särskilt bra. Efter det har jag inte gått in så mycket för att testa någon annanstans. Nu har jag dock bestämt mig för ett par. Jag ska bara se var de är billigast och sen beställa ett par. Den stora frågan är om jag ska beställa ett par rosa eller lila.

vibramvibramlila

Jag var i allafall ute och sprang i måndags och i torsdags. I måndags fick jag ont i höften efter ungefär ett varv och kämpade mig igenom ett till, men sen gick det inte. Jag tror att det var en muskel som var lite oanvänd som gav sig till känna för på torsdagen när jag sprang gick det mycket bättre. Då sprang jag tre rundor. Vanligtvis springer jag fyra rundor runt parken, men jag tar det lite lugnt nu i början. Sen när jag fått mina fivefingers blir det ännu lugnare eftersom att det är ungefär 6 veckors inlärning på såna. Man springer ju med en helt annan stil än med vanliga skor.

Jag lagade punkteringen på min sportcykel också och sen var jag ute på en två milsrunda i tisdags. Det blåste som fan, men det var så roligt att cykla igen. I år blir det nog ingen alptur, men vi ska nog cykla någon annanstans istället.

2 responses »

    • Ja, jag tycker att det verkar jobbigt att man måste vänja sig med dem och att man inte kan springa som vanligt på typ flera veckor. Men jag behöver ändå nya skor nu så jag tänkte testa eftersom att min sambo har såna och lovordar dem så.

Kommentera

