Jag hittade en lista. Igen.

Standard

Hos Peppe hittade jag en lista som kommer från Niotillfem-Sandra.

Hur såg du ut för ett år sedan?
Ganska precis så här. I snön och i solen i de norrländska skogarna. Av någon anledning ser jag väldigt gravid ut på bilden. Jag varken var eller är det. Men ser ni putet?

DSC_7536 (2)

Vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
Åh, vad mysigt. Om att det äntligen blivit vår och alla träden blommar och det är så varmt och skönt ute.

Har du någon fobi? Jag skulle ha sagt ormar förut åtminstone. Men nu vet jag inte om jag har någon fobi. Mer nojjor då. Sånt är jag bra på.

Vad är det godaste du har ätit hittills i veckan?
Det måste vara zucchinispaghetti med mandelparmesan.

Vad är det finaste någon har sagt till dig idag?
Vad fin du är.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
När jag kom ut från badrummet i morse och hade klippt luggen, satt på mig ett grönt halsband, grönt armband och min svarta och gräna klänning från Indiska. Kanske därför jag fick ovanstående sagt till mig.

Vad tror du kommer bli roligast i helgen?
Det kan vara så att vi får besök från Frankfurt och då kommer det att bli massor av mat och vin och skratt. Om vi inte får besök ska vi kanske åka ut och tälta. Det är så otroligt länge sedan att jag längtar ihjäl mig.

Vilken är din pepplåt för tillfället?
Jag lyssnar mycket på Edward Sharpes senaste album nuförtiden, men särskilt pepp är det ju inte. Så när jag tränar plankan så peppar jag mig med följande låt. Jag plankar nästan hela låten nu. Yey! Och så vet vi ju nu om att det inte går att få vettiga youtube-klipp här i det här landet.

Vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
Dötid för mig är alltid. Jag har sprungit, cyklat och tränat styrketräning. Som vanligt.

Har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Jag var ute och cyklade med sportcykeln alldeles ensam när M jobbade. Det har jag inte gjort förut.

Vad oroar du dig för?
Att hitta ett jobb i detta land.

Vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Öh, alltså inte ser jag kändisar så ofta. Förra sommaren kanske jag såg Angelina Jolie här. Det kan ha varit hon eftersom att i just det området har hon och Brad Pitt en lägenhet. Det kan också ha varit någon som liknade henne.

Vad har varit mest förvirrande på senaste tiden?
Tidsomställningen till sommartid. Jag har aldrig känt av den så som jag gjort nu. Det är kväll och ljust och jag vet inte vad klockan är. Inte för att det spelar någon roll men jag vill ändå veta ibland.

Har veckan varit bra än så länge?
Absolut! Jag känner att träningen verkligen kommit igång nu. Hejja mig!

4 responses »

  1. hälsningar frå Finlanf,
    våren är säkert längre hunnen i Berlin. Vad du är duktig som tränar, själv har ja gjort några halvhjärtade försök. Hmm och snart skall bikinin fram.
    Tack för din kommentar,
    ha det bra.
    Linnea

Kommentera

