Ökodorf Kuhhorst

Standard

I helgen var vi ute på en motorcykeltur i blåsten. Det var jättevarmt och skönt, men blåste himlans mycket. Vi hade inte några direkta planer för dagen, men tänkte att vi åker till Neuruppin och äter lunch. Vi åkte på jättemysiga vägar och när vi kom fram hittade vi en italiensk restaurang där vi åt brunch. Brunch är nog något av det godaste man kan äta. Det var jättelänge sedan vi varit ute och brunchat, men jag skyller på vintern och all kyla.

När vi ätit gick vi en promenad (i full motorcykelklädermundering) ner till sjön och tog en kaffe. Om det inte hade blåst så mycket hade det varit ännu mysigare. Men jag är glad att det blåste för jag höll på att svettas ihjäl i alla kläderna. Hujeda mig!

På vägen hem åkte vi förbi en skylt där det stod att det fanns en ekoby. Självklart åkte vi ju dit och tittade. Vi såg grisar,hönor och en get, men byn hade fler djur som kor och hästar. En gris hade två kultingar och de var så söta. Vi stod och pratade med den ena och mamman blev lite orolig till slut och var tvungen att resa lite på sig och visa att hon minsann såg oss. Jösses, vad stora grisar kan bli.

Jag hade lätt kunnat bo på det sättet. När vi kom hem letade vi efter lite hus, men det fanns inget som vi kunde tänka oss. Synd.

slideshow_startseit_8

2 responses »

    • Åh, men det låter och set ju jättemysigt ut. Min sambo säger att vi har åkt förbi där så det är ju inte omöjligt att vi åker förbi igen och stannar den gången. Menyn låter ju smarrig.

Kommentera

