Hold your horses. Jag tvättade håret med bikarbonat idag.

Standard

20130422-203329.jpg
Idag tvättade jag håret med bikarbonat igen. En mellantvätt skulle man kunna kalla det för. Nu när det blir så mycket löpning (HA, inte riktigt lika mycket som jag vill ännu dock) och så mycket motorcykelhjälmande blir håret lite plattare och lite smutsigare. Därför bestämde jag att jag ska mellantvätta håret. Alltså mellan veckotvätten.

Av bikarbonat blir håret lite frasigare i längderna och jag ser behovet av att klippa mig rätt bra nu. Men det känns lite renare i hårbotten. Och jag slipper skölja bort ägg med iskallt vatten och förfrysa hjärnan.

Jag kanske fortsätter med att tvätta håret bara med bikarbonat. Och kanske testar det här med ricinolja i håret äntligen. Kanske.

Kommentera

