Här sitter jag inne och tittar ut på solen.

Standard

Som jag skrev i förrgår så är jag förkyld igen. Det är inte roligt. Jag har ont i huvudet och det känns som att hela hjärnan är full av snor. Jag hostar lite också och jag hoppas att det inte blir värre. Det är ju så jobbigt när man inte kan sova för att man bara hostar.

Men då sitter jag inne en dag som denna. När det är 20 grader varmt ute och solen skiner. Gruff! Och host host!

Men det är när jag sitter inne jag kommer på de mest finfina idéerna också. Jag ska börja plugga! Såklart! Och det är ju inte bättre än att det idag är sista ansökningsdagen till högskolan också. Det kan ju inte komma lägligare. Jag menar om jag ändå inte har något jobb så kan jagju putsa lite på in ickeexisterande examen istället. Och sen ha en utbildning att briljera med på den tyska arbetsmarknaden. Eller nåt.

Så, wish me luck att jag hinner få mina inloggningsuppgifter som jag såklart inte har någon aning om vad de är och jag har en annan mailadress nu också. Men det fixar de väl? Joo, inte har de något annat att göra så här i sista sekunden på ansökningstiden? Det är nog bara jag som mailar om det. Eller?

12 responses »

  1. Haha, helt rätt, du är INTE den enda! Varenda kotte tycks komma på att de nog bör kolla om de är behöriga eller så…

    Kul idé att börja plugga! Det finns ju många kurser att läsa på distans och snygga upp examen med 🙂

    • 🙂 Men jag kom på mitt lösenord tillslut så jag kunde söka och ändra mailadress. Det fanns ju hur mycket distanskurser som helst.

      Hoppas att jag kommer in. Är sjukt peppad på att plugga nu. Får se hur mycket peppen hänger kvar i höst.

Kommentera

