Recension av Alterra Dagkräm med aloe vera.

Standard

Min ansiktskräm tog slut för något tag sedan och jag gav mig ut och skulle köpa en ny. Jag hade tänkt köpa samma som jag hade innan eftersom att den var ganska bra. Den kostar nog kring 8 EUR och jag ville hitta någon som var lite billigare. Jag behöver inte smörja in mig så mycket och många krämer passar mig rätt bra. De ska inte kännas för kladdiga när jag jag smort in mig, sådär som en del kan kännas hur länge som helst efteråt. De ska inte heller vara för vattniga, för jag är rätt torr och behöver ganska krämig konsistens. Det är dessutom superbra att det finns en ny lag inom EU att produkter som tillverkas inom EU inte får djurtestas.

Jag hittade ett märke som heter Alterra och som också bara har naturliga ämnen. En tub kostade runt 3 EUR. Jag har läst mig till att de inte heller djurtestar sina produkter. Det står förvisso ingenting på förpackningen om det, men Rossmann, där jag köpt krämen, har gått ut och sagt att inga av deras produkter (Alterra är deras egna produkt) är testade på djur.

Krämen har en ganska svag, frisk doft och innehåller aloe vera. Jag har inte varit så mjuk i ansiktet av någon ansiktskräm någonsin tror jag. Tub är ju också bättre än en burk, som min kräm innan hade, och jag känner mig supernöjd över att ha sparat ca 5 EUR.

alterra

Köpa igen? Ja, verkligen!

4 responses »

  1. 🙂

    Ps. Jag vände alla galgar nu i början av månaden (fast pga begränsat garderobsutrymme i andrahandslyan så är det inte mycket som hänger). Ska bli spännande och se hur lång tid det tar innan allt är vänt. Förvånade mig själv genom att kombinera vit skjortblus med yllekjol från ca 50-talet. En mycket otippad kombination för mig, men det såg inte så dumt ut… Kanske dags att gå mer i kjol.

    • Vad roligt! Kjolar och klänningar är ju så bekvämt att ha också. Jag blir lite mer uppfinningsrik när jag har galgarna så för jag vill använda så lite kläder som möjligt. Men ändå använder jag de jag verkligen vill ha kvar också. Det ska bli spännande att se om jag verkligen slänger alla som är felvända sen.

Kommentera

