Dagens irritation.

Standard

I min iver att hitta nya recept att laga hittade jag en sida på internet som lovade lchf-recept som var vegetariska. Eftersom att jag då ville äta enligt den metoden gick jag med. Man var tvungen att registrera sig, sånt kan göra mig galen, för att komma åt recepten så jag gjorde det. Inte fanns det många lchf-vegetariska recept inte. Men i och med att jag registrerat mig får jag såna där käcka peppmail lite då och då som peppar mig att gå ner i vikt, det var visst en sån där gåneriviktsida. Jag har bara inte avregistrerat mig och slänger mailen så snart de kommer för det står inget intressant i dem ändå. Bara sånt som har med viktminskning att göra och jag kan bara inte med sånt tjafs. Om man vill gå ner i vikt finns inga genvägar, ät rätt och motionera i förhållande till vad du äter. Punkt. Hur mycket du äter och vad du äter och hur mycket du motionerar och vad du motionerar är individuellt.

I allafall så kom ett sånt peppmail idag där det står:

I detta nyhetsbrev publicerar vi 8 olika kostmetoder som fungerar väldigt bra om du vill gå ner i vikt. Tänk på att du går ner nästan dubbelt så mycket i vikt om du använder…. (enl. Stor Amerikansk studie gjord 2008)”

Om man använder deras sida så går man alltså ner nästan dubbelt så mycket. Inte illa.

Och de har baserat detta på en ”stor amerikansk studie”. Inte heller illa.

Om jag har avregistrerat mig? Ja.

4 responses »

Kommentera

