Kopps i Berlin

Standard

Vi har hittat en veganrestaurang som heter Kopps som ligger på Linienstraße 94, i närheten av Rosenthaler Plats och igår kväll testade vi den. Vi bokade bord på deras onlinebokning. Mina förväntningar var höga eftersom att jag tittat på menyn innan. Jag ville äta allt tror jag men jag hade innan vi kom dit bestämt mig för Walnuss Gewürz Risotto och Crème Brûlée till efterrätt. Jag älskar nämligen både risotto och Crème Brûlée.

Det var tokmycket folk på restaurangen när vi kom dit så det var verkligen bra att vi bokat ett bord. Vår servitör var en rolig typ och berättade massor om menyn som vi hade lite frågor om. Han kunde verkligen allt om matten de serverade.

Till förrätt åt vi Salatvariation som visade sig vara allt annat än en enkel liten sallad. Stor och massor av olika sallader och miniminibitar av morötter och selleri, rostade lövtunna rotfrukter och en dressing som var söt och god. Verkligen toppengod!

Jag åt risotton till varmrätt och M åt Sojaroulade “Klassik”. Min risotto var så himla god, kanske eventuellt lite för salt, men ändå supergod. M’s rulader var så jäkla goda att jag nästan ångrade mig att jag inte tog dem.

Till efterrätt åt jag som bestämt Crème Brûlée och M åt Haseltraum som var hasselnötsglass.

Det var otroligt varmt i lokalen så i slutet av vårt besök kände jag bara för att kasta mig i en snöhög och rulla runt. Men det gjorde jag inte.

Totalt ger jag denna restaurang 4.5 morötter av 5. Och jag ska definitivt gå dit igen. Även om det hela slutade på en summa som jag inte ens kommer ihåg senast jag åt för. Men så otroligt prisvärt och gott!

Efter maten kände vi oss så varma och inte så sugna på att åka hem så vi gick till Prenzlauer Berg genom at vi följde Kastanienallee. Sen köpte vi en öl på en Spätkauf och gick till spårvagnen och åkte hem.

 

Kommentera

