Meningen med allt

Standard

Vi skulle cykla iväg och ta en kaffe på någon solig uteservering tidigare i eftermiddag. I Burgerpark finns det ett mysigt café som heter Rosenstein och som har öppen när det är sol på vintern. För det är banne mig fortfarande vinter.

När vi kom ner i källaren för att hämta upp cyklarna ser jag att min cykel har punktering igen. Jag tror att det nog är fjärde gånger bara i år. Det har nästan varit varje gång jag tänkt använda den som det varit punktering. Jag förstod meningen med det till en början eftersom att jag inte kunde laga en punktering. Nu är det inte lärorikt längre. Jag har lagat både fram och bak och det finns inte så mycket mer att lära nu.

20130316-182738.jpg

2 responses »

  1. Dags att öppna cykelverkstad och laga punkteringar mot betalning?
    Pumpar du däcken för hårt eller är det folk som går och skär upp slangen för dig?

    • Ja, det hade väl varit nåt. Egen cykelverkstad. Men granngubben, typ 80 år, verkar laga cyklar och det känns som lite onödigt med två på en gata om två hus.

      Jag tror att anledningen till alla hål är att det är grusat ute nu och gruset är så vasst. Jag hittade en sylvass grusbit i förra hålet. Jag har alltid cykeln inne i källaren när jag inte använder den så det är inte någon som skär upp däcken heller. Och så tror jag att jag har rätt kassa däck med. Lite dålig kvalitet liksom.

Kommentera

