Recension – TiKei mineralfoundation

Standard

Innan jag åkte upp till Luleå beställde jag lite prover av TiKei för att min mineralfoundation nästan var slut. Jag testade vilken färg som passade mig bäst och som hade samma nyans som den jag använde från Bare Minerals. I Bare Minerals använde jag nyansen Fairly light och den som stämde bäst överens från TiKei var Neutral 2. Jag hann inte beställa och få hem den innan resan så jag fick hjälp av mamman så den kom till henne och så fick jag den när jag kom dit.

Jag har fått lära mig att det är bäst att använda en naturborste till mineralfoundation för att det med en sån är lättare att få upp allt pulver och att fördela det i ansiktet så att det blir jämt och inte kakigt eller lägger sig ovanpå huden. Därför använder jag den jag köpt från id Bare Minerals fortfarande. Den fungerar alldeles utmärkt att använda med TiKeis mineralfoundation också.

Min hud är en väldigt bra hud och jag behöver inte vårda den så mycket mer än att jag tvättar mig morgon och kväll, med vatten, och på morgonen smörjer jag in mig med en dagkräm och that’s it. En gång i veckan skrubbar jag ansiktet med en hemmablandning av havregryn, honung och bakpulver. Det gör att huden blir superlen och känns väldigt ren. Jag tvättar bort sminket varje kväll och använder tvål när jag gör det. Jag har hittills inte hittat en ansiktsrengöringsprodukt som är bra och som får bort allt smink plus att det inte känns som att jag har en hinna kvar i ansiktet eller ögonen. Och jag har testat massor. Och gett upp. Hård olivtvål från hälsokosten är perfekt.

Sen jag började använda TiKei så känns huden faktiskt lite bättre. Jag kan inte sätta fingret på det, men det är någonting som känns bättre. Huden känns lite lenare och lite mindre sminkad. Så det kommer jag fortsätta att använda.

Det som också känns bra är att TiKeis produkter inte är djurtestade och att de är naturliga och veganvänliga.

Betyg 5/5

 

 

Kommentera

