Om att få sugar rush hela tiden.

Standard

När jag äter godis, bakverk eller annat som är sött så får jag efter ett tag en sådan hjärtklappning och blir helt stressad i hela kroppen. Det går inte att äta det just innan jag ska gå och lägga mig för då kan jag inte sova.  Jag kom för några år sedan på att det hade med sockret att göra. Jag försöker att undvika att äta sött på kvällarna. Inte för att jag äter så mycket sött överhuvudtaget, men jag tänker på att inte göra det ändå för jag vet att jag mår så dåligt av det och kan inte somna.

socker

Vitt, raffinerat socker är inte nyttigt, det vet ju varenda kotte. Men varför finns det fortfarande kvar på marknaden undrar jag. Om vi skulle sluta köpa socker skulle efterfrågan inte finnas och affärerna skulle vara tvungna att sluta sälja socker. Bra! Men det skulle ju aldrig fungera, det fattar väl jag med.

Jag hittade en blogg som listade 76 argument till varför vi inte ska äta socker. Titta in där för att läsa listan, jag tycker att vissa saker var lite vaga och undrar vad det finns för belägg och forskning för dem. Det finns en länk med referenser men lite källkritiskt tänkande har jag ändå. Men i stort visar listan på att det inte är nyttigt alls med socker.

Kommentera

