Luleåresa i korta drag.

Standard

På torsdagen när vi kom till Luleå, efter en ganska irriterande stund på Arlanda där jag blev övertygad om att de enbart anställer de som är mest otrevliga.

20130313-161910.jpg

När vi kom hem till syster var pappan där och han hade köpt biljetter till hockeyn på kvällen. Vi käkade på kinarestaurang innan och M tycker att det är så roligt i Luleå för nästan alla restaurangerna serverar pizza också.

Jag hade inte varit på hockey sedan jag var kanske 11 år och kom inte ihåg så mycket av det annat än att det var kallt. Nu har Luleå en ny arena och den var det varmt och skönt. Och en finfin bar hade de också. Där det serverades god öl. Men för de som kan sitt Sverige vet en ju att det går inte att ta med sig sin öl till sin plats såklart. Hur skulle det se ut om alla satt och drack öl på läktaren? De som kan sin hockey vet också at om en missar att gå till sin plats under pausen så går det inte att gå när en kommer fram till sin läktare. En får allt vänta tills det blir avblåsning. Såklart. Hur skulle det se ut om folk gick omkring på läktaren och störa? Men det var skitroligt och ännu roligare att Luleå vann.

20130302-105857.jpg

Bröllopet då. Det var ju inget sådär stort bröllop och de gifte sig i Luleå stadshus. Men vit klänning och kostym var det ändå. Efter bröllopet var det smörgåstårta och vanlig tårta. Och lite tal. Senare på kvällen gick syster och man till hotellet och vi andra gick på en pub som jag inte kommer ihåg vad den hette. Det var så mycket folk och vi fick stå så jag och M gick tillbaka till syster och sov.

20130313-162602.jpgSyster hade vit klänning.

20130313-162540.jpg

Det hade inte jag.

Jag har ätit en hel del knäckemackor också. Med svensk ost.

20130313-161842.jpg

Jag besökte också mormor och där var det ordentligt med snö. Men soligt. Jag fik åka gratis med bussen också och tackar Länstrafiken i Norrbotten för deras bra service.

20130313-161829.jpg

Jag har stickat ett par grisvantar till min syster.

20130313-161600.jpg

Det var min semestervecka i korta drag. Trevligt att vara på resa. Trevligt att komma hem. Otrevligt att det är snö och minusgrader här. Jag vill ha vår. Depressioner var igår nära men så kom solen fram och det känns inte så tokigt i allafall.

20130313-161814.jpg

2 responses »

Kommentera

