Veganpannkaksfrulle ska jag ha varje lördag

Standard

Idag gjorde jag veganpannkakor med banan till frulle. De blev precis som amerikanska pannkakor. Jag införde att vi varje lördag ska ha det till frulle. Recept för den som vill ha det:

150 g fullkornsmjöl av dinkel

300 ml sojamjölk

2 tsk bakpulver

2 bananer

salt

olja till stekning

Blanda ihop mjöl, bakpulver och sojamjölk. Skär bananerna i små bitar och blanda i. Stek.

Det blir ungefär 8 pannkakor.

Jag är så dålig på att ta bilder på mat när den är klar, jag är oftast så hungrig då så att jag inte orkar eller så glömmer jag bara. Men här är en bild från kokboken, tagen av Attila Hildmann. Eller jag har ju tagit bilden av kokboken men bilden i kokboken har jag inte tagit. Överförtydligande?

20130223-175912.jpg

Mina pannkakor såg faktiskt likadana ut, men jag hade inte glass och färska bär till. Som synd var.

Ett av mina mål för 2013 är som sagt tidigare att äta mer veganmat. Jag blir ofta lite manisk när jag kommer på något som jag måste göra (som när jag läste Badskumt och rensade ut alla skräpprodukter i badrumsskåpet) och vill bara rensa ut allt som inte är vegan i köket. Det ska jag dock inte göra, jag är ju inte så mycket för att slänga perfekt och bra mat. Men jag kommer definitivt att tänka innan jag handlar mat i framtiden.

 

2 responses »

Kommentera

