Sojans hälsofara (eller inte).

Standard

Jag har läst och hört mycket om att soja skulle vara hälsofarligt. Att det skulle vara både cancerframkallande och genmanipulerat och så vidare och så vidare. Det stämmer ju inte alls och här hittade jag i en skrift från veganlife som tar upp myter om sojan.

Jag dricker sojamjölk om jag ska göra varm choklad och äter sojafärs istället för köttfärs. Sen köper vi mest ekologisk soja och den känns också bättre än den som inte är ekologisk. Det känns också lite bättre att äta sojaprodukter än att äta qournprodukter.

2 responses »

  1. qourn? Tack för länken. Har själv inte satt mig in i ämnet, men hört liknande rykten. Sen är det förstås viktigt att sojan inte kommer från områden där den skapar obalans i ekosystemet, men nu tror jag att tänker på palmolja… 😉

Kommentera

