Cocktailkväll med sandbar och palmer borde vara ett återkommande tema tycker jag. Helst varje vecka.

Standard

Gårkvällen blev inte riktigt som jag trodde. Men nästan. Under dagen hade jag hittat en blogg som tipsar om Berlin och där hittade jag Falafel Ufo på Kastanienallee i Prenzlauer berg. Det är ett pyttelitet ställe med tre bord och skränig musik. Jag valde en halloumi i bröd och till skillnad mot andra falafelställen här i stan var det ett sånt tunt, runt bröd. Jag vet inte vad det heter, men det ser ut som tortillabröd. Halloumin var så himla god, helt perfekt friterad och krämig. Det var också ganska mycket halloumi i den mot för vad jag annars brukar få. Såsen var en sesamsås som också var supergod. Stället skulle ha fått tre stjärnor av mig om det inte vore för att jag glömde en tygpåse med dagens frulle i och han som jobbade där kom springande efter oss i snöyran och gav den tillbaka.  Det får mig att gå dit igen. Och ge den 4 stjärnor.

Efter maten hade vi bestämt oss för sandbar och hamnade på Bahamas på Pappellallee i Prenzlauer berg. Där har vi varit förr och de har så otroligt goda drinkar. Och sand på golvet och palmer som inredning. Musiken är kanske inte den bästa, jag vet inte ens vad det var. Men det spelar ingen roll för det är så gott. Jag drack en Pretty woman och en mojito. Vi fick en skål med popcorn också. Salta popcorn! Yey!

Allt på en biljett = inom loppet av två timmar.

Men det snöade och vi var trötta.

2 responses »

Kommentera

