Naicagrottan i Mexico – mitt önskeresemål för dagen.

Standard

Naica Crystal Cave i Mexico, det är något av det det coolaste jag sett. Tänk att få resa dit och titta i grottan. I grottan finns det selenitkristaller, några av de största man funnit. Den största är 11 meter lång och 4 meter i diameter. Vilka kristaller alltså!

naica02

Nedan är en youtubefilm på grottan. Och försök att inte låtsas om den typiskt amerikanska berättarrösten. Jag har lite svårt för såna berättarröster. Och såna dokumentärer som efter de obligatoriska reklampauserna drar en snabbversion av vad vi sett för ca en halv minut sedan. Men i alla fall, titta.

4 responses »

  1. ”one small step can result i a fatal fall” – låter riktigt farligt (något jag inte bör göra so inte ens kan spela curling utan att skada mig) men ser riktigt vackert ut!

Kommentera

