Torsdagslista

Standard

Jag hittade en lista hos Madeleine och Bonjour Vintage.

Jag gillar ju listor så jag svarar på den här också.

Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen?

Att vara osynlig hade jag velat prova på. Tänk vad mycket jag hade kunnat smyga omkring och lyssna på.

Om du fick femhundra tusen som skulle slösas på en dag. Vad skulle du slösa dom på?

Jag hade köpt ett hus.

Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara?

Sedan jag såg House of Elliot har jag varit förtjust i 20-talet.

House of Elliot

Hur ser din drömbostad ut?

Ett putshus ute i skogen utanför Berlin, med stor trädgård och massor av träd och buskar med massor av frukt och bär.

Vad var du mest rädd för som liten?

Krokodilerna under sängen. Såklart.

Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? I så fall, vem och varför?

Inte kanske känt igen mig i, mer velat vara som kanske. Som Margot Tenenbaum.

Royal-Tenenbaums_Gwyneth-Paltrow_blue-tennis-dress.bmp

Du har fått chansen att pussla ihop din egna fantasisläkt, vilka ingår i den?

Jag hade haft Pippis pappa, Helen Billgren som mamma, Skalleper som morfar, Dunderklumpen som farfar, Astrid Lindgren som mormor ovh Ylva-Li som allra käraste syster.

Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent?

Föda barn, springa Berlin maraton och bjuda min pappa på rabarberpaj.

Vilka fyra låtar får dig att verkligen känna, och varför?

Jag har en playlist som jag lyssnar på när jag är så där deprimerad att jag lika gärna kunde hänga mig eller nåt. Där finns bla de här:

Cosmic Love med Florence and the Machine

Lost med KT Tunstall

The Scientist med Coldplay

Fields of Gold med Eva Cassidy

Då mår jag ännu sämre. Ibland behöver man det också.

Hur tror du att din sommar kommer bli?

Men givetvis alldeles underbar. Strålande sol och uteserveringar, cykelresor och motorcykelresor, Luleå och Göteborg.

Vem berättar du dina hemligheter för?

M och syster.

Kommentera

