Recension mascara

Standard

Jag hade slut mascara lite innan nyår och var således tvungen att hitta en ny. Jag ville ju ha en som är ekologisk och icke djurtestad. Jag hittade en av märket Lavera och  testade den. Jag gillar inte mascaror med volym för de blir så kladdiga tycker jag. Jag gillar att sätta på flera lager med mascara och det tycker jag inte att såna med volym går att göra. Men de som är förlängande går det alldeles utmärkt med. Så en sån köpte jag.

Macsara

Plus

  • Den var billig, jag tror jag betalade 11-12 Euro

Minus

  • Den är inte vattenfast vilket gör att när det regnar det minsta lilla ute så är jag alldeles svart runt ögonen.
  • Den luktar parfym. Sånt förstår jag mig inte på.
  • Trots att den inte är vattenfast går den inte att tvätta bort med vatten.
  • Den går inte ens att tvätta bort lätt med tvål. (Ja, jag tvättar ansiktet med tvål. Det funkar alldeles utmärkt för mig.)

Köpa igen? Nej, verkligen inte. Den kommer att hamna i min reservlåda där smink hamnar som inte är bra och som jag eventuellt kan använda när den nya jag köper tar slut väldigt plötsligt och jag glömt att köpa en ny.

Så nu är jag på jakt efter en ny mascara igen. Jag ska kolla in Dr Hauschka.

Kommentera

