60 frågor

Standard

Jag har sett den här lista nu några gånger, bl a hos Karin och Sandra. Jag gillar listor så jag svarar på frågorna jag med

1. Hur gammal är du? 36

2. Hur gammal känner du dig? Jag känner mig inte som någon ålder utan bara som mig själv.

3. Vad har du gjort i dag? Frullat, slöat, läst och lunchat.

4. Vilken film såg du senast? Guldkompassen

5. Vem ringde du senast? Jag beställde sushi igår.

6. Är du besatt av någonting? Inte besatt skulle jag säga.

7. Är du rädd för blod? Nej.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Vinterträdgården, kallt som fan.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Antagligen. Palme, Reinfeldt, Carl Bildt, Göran Persson, Thorbjörn Fälldin.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, bara på hur Fälldin stavade sitt namn.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, rosa, grönt.

12. När vaknade du i dag? Halv åtta ungefär.

13. Vilken är din favorithögtid? Nyårsafton.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Mexico, en av M’s kompisar har just flyttat dit. Det är varmt och jag vill ha värme nu.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Alltså, Kristianstad var rätt tråkigt.

16. Hur vill du tillbringa din pension? I ett hus någonstans med mina djur och M.

17. Vad lyssnar du på just nu? Lägenhetens ljud bara.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Ja, två ben i handleden. På samma gång. Inte att rekommendera.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mozarellaost, choklad, soyamjölk, grädde, krossade tomater.

20. Vem är din favoritkändis? Ingen aning.

21. Vad är du på för humör just nu? Lite trött.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika och Nordamerika.

23. Snarkar du? Nej.

24. Vilka yrken har du provat på? Fönsterputsare, Poolvaktare, Vårdbiträde, Löneadministratör, Vice ordförande i studentkåren.

25. Hur går du helst klädd? Helst i mjuka kläder som plyschbyxor och tröja, men om jag ska röra mig utanför hemmet blir det helst strumpbyxor, klänning eller kjol och kofta.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vädur.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Salta fiskar. Eller såna blåa fiskar.

28. Vad sa du senast? ”Näe, han är inte online” om min pappa som jag skulle skypa med.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild och engelska.

30. Vad har du på dig just nu? gråa plyschbyxor, svart linne, lila kofta och en yllesjal.

31. Vilken är din favoritaffär? Indiska.

32. Vad har du för storlek i kläder? M/L

33. Vad har du i dina fickor? Näsduk och några S-bahnbiljetter i ytterjackan.

34. Vad köpte du senast? En S-bahnbiljett av en kvinna på hållplatsen.

35. Hur många gånger har du flyttat? Oj, 21 gånger om jag räknat rätt.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Tändstickor, yxa och rep.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon nuförtin.

38. Senaste filmen du såg på bio? Eh, ingen aning vad den heter. Kommer inte ihåg, men det var någon gång under 2011.

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, tre gånger. En gång när jag skulle skära upp ett fruset hamburgerbröd och slant och skar upp pekfingret, en gång när jag opererade min brutna handled och en gång när jag opererade min felbehandlade handled.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja.

41. Vad åt du till frukost? En macka med ost, gurka och senap och en med färskost och aprikosmorotskanelmarmelad.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 26, vad gjorde jag då? Bodde i trollhättan och hade det kanske inte så bra alla gånger.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nepp!

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? M när han masserade mina axlar.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? I bokhyllan jag har som sängbord.

46. Vad var det sista du åt? Vegetarisk lasagne.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Jag är arbetslös och har ingen klocka ställd. Men M har sin ställd på 6.50 och då går jag upp också.

48. Är du blyg? Nej inte särskilt.

49. När flög du senast? I december till Göteborg. Och tillbaka till Berlin också.

50. Har du något tatuering? Ja, tre.

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja, det var halt och vi snurrade lite jag och syster. Sen höll vi på att bli överkörda av en timmerbil som inte fick stopp när han såg oss.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, det har jag säkert.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Löpning.

54. Har du några husdjur? Jag skulle säga att jag har två katter. Min pappa skulle också säga att han har två katter. Vems det är tvistar de lärde om. Men de bor hos pappan.

55. Vill du gifta dig? Ja.

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamman i Vuollerim och pappan i Murjek.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, några gånger.

58. Vilka är dina största svagheter? Jag är jävligt jobbig att bråka med för jag kommer ihåg allt någon säger i ett bråk och vänder det emot dem.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jag har inget nu och har nog haft något som nu är ganska obetydligt att komma ihåg.

60. Vad ska du göra imorrn? Laga min cykelpunktering och spraymåla färdigt en pall.

One response »

Kommentera

