Tulpanprutt

Standard

Jag köpte tulpaner för ett tag sedan. De är jättefina och årets första. Jag brukar alltid ha vita tulpaner, men nu hade de inte några. Eller inte som jag såg och jag hade inte någon lust/tordes inte fråga blomtanten om hon hade några vita för hon var så butter. Antagligen för att hon höll på att stänga när jag kom förbi och hon hade ställt in alla sina uteblommor och de var så i vägen för alla tulpaner. Hon muttrade lite när jag inte kunde välja färg. Så det blev rödvita.

Några dagar nu har jag suttit i köket och känt en svag doft av prutt. Det kan ju hända att jag hade pruttat tänkte jag. Eller att någon annan gjort det. Men efter någon dag tänkte jag mer på det och undrade om det var jag som luktade. Hade jag duschat? Sen ytterligare någon dag senare kände jag att det är blommorna som luktar. Prutt. Alltså, jag vet att tulpaner brukar lukta lite tråkigt om något alls. Men prutt har jag aldrig känt. Inte så kul. Speciellt när de står i köket. Det blir som lite äckligt då.

20130131-163106.jpg

One response »

Kommentera

