In och ut 2013

Standard

Jag läste hos Matilda för ett tag sedan om in och ut-listan hon förde. Jag tycker att det är en smart idé som kan få en att tänka till lite på vad man egentligen köper. Och om man verkligen behöver köpa mer. Jag hade tänkt att jag skulle ha en sån lista i år. Hittills i år ser det ut så här:

In

+ Nötknäppare (present av ett par som håller på att flytta)

+ Vinställ (av samma par)

+ Armband med rosenkvarts.

+ Armband med rökkvarts.

+ Armband med bergskristaller. (Gåva av svärmor.)

+ Två barnböcker på tyska med Janosch. (Jag hade lånat dem av min svärmor men nu sa hon att jag fick dem.)

Ut

– Gummistövlar med hål i.

– Svart kjol som jag inte använt sedan någon gång på 90-talet. (Gick till klädkontainern på gården.)

– Svart kjol som jag inte använder för att den hade en helt galet konstig längd.(Gick till klädkontainern på gården.)

– Svart linne som var alldeles för stort och såg helt puckat ut på mig. (Gick till klädkontainern på gården.)

– Nätverkskort som var trasigt.

-Tre sockar som var trasiga.

– Ett par trosor som sett bättre dagar.

– En trasig tekula.

Summa: -3

2 responses »

  1. Kul att du blev inspirerad! Det var Pernilla på It’s easy being green som inspirerade mig. Antalet in/ut-listare tycks öka hela tiden 🙂
    Det är verkligen ett fiffigt sätt att få koll på vad man egentligen konsumerar!

Kommentera

