Repetition av den enklaste broccolisoppan

Standard

Idag målar jag en bräda som måste ersätta en böjd, en pall som fått vänta alldeles för länge och tvättar.

Till det måste man äta lättlagad mat. Broccolisoppan jag gör är så löjligt enkel.

Ett broccolihuvud (säger man huvud om broccoli?) som delas och skärs i mindre bitar. Lägg bitarna i en kastrull med lite vatten i botten och buljong.

20130131-134010.jpg

När broccolin kokat så att den är mjuk mixar jag den och häller på en gräddförpackning, hackar i en chili och kryddar med libbsticka, salt och peppar. Till det serverar jag oftast en hackad mozzarellaost.

20130131-142654.jpg

Dessutom gjorde jag scones till idag.

Kommentera

