Tapas i Berlin är inte som tapas i Göteborg

Standard

M’s mamma är ju här och igår var hennes kurs slut. Vi hade bestämt att vi skulle träffas i Charlottenburg för att äta någonting. Vi har inte varit där så mycket och hade inte något tips på någon restaurang. Jag kollade i Lonely Planet och hittade en spansk restaurang som hette Mar Y Sol. Jag älskar tapas och M med så den blev det. Men, det är inte någon restaurang jag kan rekommendera. Alltså, det var ju gott och så. Men näe, det var alldeles för olik tapas som jag ätit i Göteborg. La Sombrita på Linnégatan har ju de godaste tapas som finns. På Mar Y Sol fanns det förvisso många vegetariska rätter, men det mesta var sallader och ost.

Jag bestämde mig för spanska ostspecialiteter, stekt getost med Moja (som var en vitlöksröra) och marinerade ugnsstekta grönsaker. Ostspecialiteterna var fem ostskivor. Jo, den var god men inget revolutionerande, getosten var friterad och god, men inte heller revolutionerande och de ugnsstekta och marinerade grönsakerna var kalla men goda, men smakade inte så mycket. Jag brukar inte bry mig så mycket om servicen på en restaurang om den inte är helt åt skogen. Här var den inte så himla bra faktiskt. De var mest intresserade av oss när vi ville beställa, men när vi väl fått det vi beställt och ville de inte ha något med oss att göra. Än mindre ha betalt av oss. Vi fick vänta länge. Nästan så länge att jag hade velat börja klä på mig och se om de då kom.

Betyg? Nja, 2 stjärnor kanske.

två stjärnor

4 responses »

  1. Jag tror det dessvärre är symptomatiskt för de flesta restauranger, man anländer får man uppmärksamhet och service men när man vill gå där ifrån har de fullt upp med alla nyanlända gäster…

Kommentera

