Asking for what exactly?

Standard

Jag fastnar lite titt som tätt på Pinterest. Ibland undrar jag hur tanken är bakom en del av bilderna. Som den här.

skirt lenght

Jag har oftast kjolar till längden Cheeky och Flirty. Vad det nu kan betyda. Men vad menar de egentligen med Asking for it, Whore och Slut? Asking for what? Sånt kan jag störa ihjäl mig på. Om jag vill ha en kjol med samma längd som Whore (inte att jag skulle det för att det är så dödens fult) så har jag väl det. Men gör det mig då per automatik till en hora? Och vem är det som bestämmer det?

Så himla tråkig och onödig bild.

2 responses »

  1. Jag tolkade inte bilden på samma sätt. Jag tolkade den som ett inlägg i våldtäcktsdebatten. Att har du en kjol till en viss längd så döms du efter det. Jag hamnar också ofta på längden flirty och det är ju verkligen inte min avsikt. Kram Liza

    • Ah, ja där ser man. Jag blev bara irriterad. Jag har läst fotografens tankar om bilden från början, då bilden också hette Judgement, som var hans egna fördomar och förutfattade meningar om kvinnor med de kjollängderna. Vilket jag ser som sjukt eftersom att jag som jag skrev vill ha vilken kjollängd jag vill utan att någon ska se mig som hora eller vad som. Kram

Kommentera

