Träningspeppad. Jag ska bara lite först.

Standard

Jag hittade en ny blogg för någon dag sedan och blev så himla peppad att träna. Jag har inte riktigt kommit igång med springningen i år ännu eftersom att jag bara kan inte springa när det är snö, kallt eller vinterregningt. Det går bara inte. Jag får ångest i hela kroppen över att bara tänka på det. Men när jag läser Linas Träningsblogg känner jag att ”Ja, men näe, kanske en liten tur ändå.” Fast jag vill nog hitta rätt i skodjungeln och köpa mig ett par Fivefingers. Och så måste jag vänta på att den här snön och kylan försvinner. Jag är så avundsjuk på de som kan springa när som helst. I vilka väder som helst. På isigt underlag.

Men peppad är jag ändå. Jag ska snart ut. Så snart det inte är snö och halkigt längre. Tills dess blir det fortsatt inneträning med kettlebells och hopprep.

20130118-172906.jpg

Någonting jag vill testa på detta året är yoga. Jag måste bara hitta rätt yoga för min handled som inte längre är bruten men väl inte har samma rörlighet som den andra. Men som en vän här i Berlin sa innan vi flyttade hit; Allt finns i Berlin.

 

2 responses »

Kommentera

