Nämen, nu tycker jag att cykelsäsongen kan börja.

Standard

Jag är rätt less på att inte kunna cykla just nu. Det här med cykling är ju rätt nytt för mig eftersom att jag köpte min första sportcykel i början av sommaren. Det var när jag köpt den som jag insåg att min stadscykel är rätt långsam. Jag var väldigt noga med att jag inte alls ville ha många växlar på min stadscykel när jag köpte den i februari förra året. Det var mycket lättare att cykla utan växlar vad ett av mina argument. Så jag nöjde mig med en cykel med tre växlar. Den är helt ok, verkligen. Men när jag cyklat på min sportcykel är det ju som att jämföra äpplen och päron. Den har 27 växlar. Det är lite annorlunda kan jag säga.

Men i allafall så längtar jag tills jag kan ta årets första cykeltur. Det kommer att bli så skönt. Om jag kommer ihåg att jag har klickpedaler och att jag faktiskt sitter fast. Det glömde jag en gång förra säsongen och det resulterade i att jag skrapade upp knät och vi var nästan tvungna att ställa in cykelresan till Rostock. Men jag tänkte som hon som sprang en maraton med stukad fot, att går det så går det. Och det gick ju. Det kändes bara lite stelt i knät. Och med cykling med klickpedaler går det bra att inte använda knät så mycket utan bara använda sig av lårmusklerna och dra upp pedalerna.

Det är också ett bra och miljövänligt sätt att ta sig fram på med cykel. Man får se mycket under tiden och får himla bra träning på köpet.

Vad jag ville ha sagt är att jag:

1, längtar till cykelsäsongen. Och i år kommer min cykel inte att ligga ner så mycket eftersom att jag har ett stöd inköpt i Schweiz.

IMG_5642 (2)

2, längtar till nästa cykelsemester. Då jag kommer att ha riktigt mycket bättre cykelväskor som bara går att lyfta av lätt som en plätt. Inte som de jag har på bilden nedan som man måste spänna fast med krångliga band.

IMG_5965

Kommentera

