Tvåårsdagen

Standard

I tisdags var det vår tvåårsdag. Eller ja, vi hade känt varann i två år då. Tanken var ju att vi skulle äta middag och sen gå på bio och se Hobbitfilmen. Men jag vill ju se den på engelska och inte dubbad och då började den kl.21. Och med en nästan tre timmar lång film kändes det lite sent att komma hem vid ett-tiden. Så vi struntade i filmen och åt bara middag och gick en lite ölrunda.

Vi åt på en indisk restaurang i Prenzlauer berg som heter Madras. Vi har ätit där en gång innan och det är verkligen en av de godaste indiska restaurangerna i Berlin. Som vi ätit på alltså, det finns säkert massor av andra som är godare. Jag åt grönsaker med grädd- och saffranssås. Så himla gott! Jag brukar alltid tveka om jag ska ta en rätt med saffran och det slutar alltid med att jag inte gör det, men det ska jag verkligen göra nästa gång med. M åt tandorigrillade grönsaker. Också så himla gott.

Efter det hamnade vi på en holländsk bar som jag inte kommer ihåg vad den hette eller vilken gata den var på. Men så himla mysig var den. De hade bra musik, rolig personal och mysig inredning med öppen spis. Ölen var också god, det var lite udda sorter som man inte ser på vanliga barer. När vi druckit två öl där gick vi vidare till en spätkauf och köpte med oss en öl och promenerade halvvägs hem. Då var jag så kissnödig så vi tog närmaste spårvagn hem.

20130111-103612.jpg

Och var hemma tio över tio!

Mvh Tant

 

2 responses »

Kommentera

