Det här med springningen

Standard

Ett av mina mål som jag genomför under detta året är att springa mer. Jag räknade ihop hur mycket jag sprungit under 2012, från augusti till december. Det är skrämmande lite. 10.8 mil. Alltså, det är ungefär 2 mil per månad. Som ett Göteborgsvarv. Som jag sprang på 2,27. Det är inte ok. Bättring, skärpning och Pepp!

De senaste gångerna jag sprungit har jag lagt märke till (eller ja, det har jag märkt och ignorerat för länge sen egentligen) att jag behöver ett par nya skor. De jag har är på tok för gamla och det känns, det är inte lika mycket svikt i dem längre. Varför jag valt att ignorera det ett tag är för att jag är i valet och kvalet vad jag ska köpa för skor. Eller ska jag köpa ett par skor egentligen? Jag vill ju börja springa med Five fingers. Men då är det en inspringningsfas som jag vet att jag kommer att störa mig på och vilja ha bort så fort som möjligt.

Denna inspringningsfas kan leda till:

1. att jag inte springer alls.

2. att jag springer mer för att jag vill att fasen ska gå över.

Hur som helst så vill jag, såklart, ha dessa rosa finingar.

vibram

3 responses »

  1. De ser grymt häftiga ut. En vän till mig har ett antal sådana par och folk tittar alltid på hennes fötter som att hon var en hobbit eller nåt… Men om man ska springa från/förbi dem så störs man nog inte lika mycket.

Kommentera

