Spenatbiffarna som blev morotsbiffar

Standard

Dagligen sitter jag nog minst en timme och tittar på recept på olika sätt. I kokböcker, i recept-appar och på internet. Igår hamnade jag på en blogg med jättebra recept; Lilla Matdériven.

Egentligen letade jag efter ett recept på spenatbiffar för att jag tidigare hittat ett som lät och såg så himla gott ut. Men som så ofta som det är med amerikanska recept så var det lite vagt och otydligt i ingredienslistan. Det skulle vara en påse spenat. Hur mycket är då en påse kan man undra sig. Inga problem, bloggskribenten hade fått frågan i kommentarerna och svarade att det var en påse i samma storlek som marsmallowspåsarna. Nejmen, så bra! Då är det ju solklart!

I alla fall så hade Lilla Matdériven ett recept på spenatbiffar, men jag fastnade mer för dessa morotsbiffar med jordnötter i istället. Så det var middagen igår. De är superenkla att göra och till dem åt vi cous cous och M’s fantastiska tsatsiki, som jag inte har en aning om hur han får till så otroligt god.

2 responses »

  1. SV: Kul att du hittade min blogg:) Hälen ska du inte låta dig avskräckas av, det fixar du. Ett tips är att vrida de maskor som man plockar upp för hälen när man ska sticka dom första gången, då slipper man att det blir små hål. Håller koll här i väntan på sockresultat:) Lycka till!

Kommentera

