Äntligen, men jag får kväljningar

Standard

Jag fick ju den finaste av alla fina klänningar av M i julklapp. Den är omskriven men inte riktigt visad ännu. Men det kommer, det kommer. Den har hittills varit bannlyst från såväl garderob som kropp. Detta på grund av den obeskrivligt vidriga svettlukt under armarna. Jag sköljde den tre gånger med ättika och det luktade svett och ättika i badrummet i flera dagar. Men det hjälpte inte. Jag kom på den briljanta idén att fråga nån som borde vete, Elsa Billgren. Hon arbetar ju för sjutton med second hand och vintage. Jag fick tipset galltvål. Jag trodde att den bara var till för fläckar, men den skulle tydligen funka på lukt också.

Galltvål är något av det äckligaste jag vet. Jag får kväljningar bara jag tänker på det. Det innehåller oxgalla. Alltså, galla av en oxe. Hur vidrigt är inte det? Jag tycker förstås att det är bättre att användd sig av naturliga produkter vid rengöring och sånt, men jag tycker också att det är bäst att inte använda produkter som är tillverkade av eller testade på djur. Men vi har en hemma, M hade en och den kom liksom på köpet i flytten. Så jag testade det. Och det fungerade!! Jag är så glad. Jag kan äntligen använda den finaste klänningen som finns. Äntligen!

Tack Elsa!

2 responses »

Kommentera

