Viktiga delar av svensk TV-historia

Standard

De senaste dagarna har jag kommit på så himla mycket som gick på TV när jag var liten. Jag ser det som min medborgerliga plikt att informera och visa M mina minnen.

Varför har SVT tagit bort det otroligt mysiga inslaget av Pausfågel till exempel?

Och vem kommer inte ihåg Vilse i pannkakan?

20130107-150040.jpg

Eller den hemska, norska serien om bröderna Dal? Jag var livrädd. Jag vet inte om det berodde på den norska, hemska speakern eller programmet i sig. Men livrädd.

Kommentera

