Enkla nöjen. Eller så är jag bara lättroad.

Standard

Något av det bästa jag vet är mat, äta mat och laga den slår allt. Ibland när jag inte har nåt att göra (vilket i arbetslöshetstillståndet är rätt ofta) brukar jag läsa kokböcker. Och eftersom att vi båda älskar mat så har vi en hel del av den varan. Men även laga-mat-appar går hem hos mig. De jag använder är Koka ihop och Arla. Jag har även Tasteline men den använder jag inte så mycket.

Det roliga i det här med apparna är att (i allafall i Koka ihop) recepten är upplagda av privatpersoner. Missförstå mig rätt, jag älskar verkligen appen för att det finns så otroliga mängder med mat. Men det är så roligt att läsa recepten. Jag älskar att märka ord. Någonting jag tänker mig för både en och två gånger innan jag gör nuförtiden i mitt halvtaskiga tyskatillstånd. Men en del är så dåliga på svenska. Och på meningsbyggnader. Och särskrivningar. Och jag lovar att många vill skriva receptet lite sådär professionellt och kockigt.

Så ja, jag skrattar ofta åt det. Kolla själva, det är så himla roligt.

2 responses »

Kommentera

