Nyår. Dödsförkyld och snörvlig

Standard

Jag håller på att dö förkylningsdöden och snörvlar mest idag. I vanlig ordning har mitt högra ögas tårkanal stockat igen och gör således att tårarna rinner hela tiden.

Jag ligger på sängen och tittar på min second hand-klänning som jag skulle ha haft på mig och undrar om jag kommer att orka mig upp och bytt kläder.

20121231-171005.jpg
M ska göra en chili con tofu och ha i mängder med chili så jag hoppas att jag ska svettas ut förkylningsjävulen och börja må bättre snart.

Vi har besök av M’s syster med pojkvän och en av M’s bästa vänner. Det innebär en tyskpratande nyår. Den första för mig. Det går nog bra.

De polska smällarna låter som fan. De blev nämligen testade igårkväll. Resten av Verlin verkar också ha varit i Polen för det smäller lika högt överallt här omkring. Fyrverkerierna har låtit i flera dagar men nu är de hela tiden. Mig kan det kvitta med smällare, men fyrverkerier är fina och jag har fått en ask tomtebloss av den större sorten på en meter. Så jag ska nog ha det bra ikväll ändå. Jag har ju en stor skål med vit chokladmousse som ska ätas också.

Det var allt från sjuksängen för den här gången. Gott nytt år!

4 responses »

Kommentera

