Lucka nummer 18; En bild på din familj

Standard

Ja, idag är det mindre än en vecka kvar till julafton. Jag kan inte annat än igen säga att det går alldeles för fort. Och att jag är glad att jag inte har en massa måsten innan jul. Som att laga en massa mat, baka en massa och köpa en massa julklappar som ska läggas in. Det hade det helt enkelt inte funnits någon tid till tror jag. I dagens lucka i Emilys julkalender är meningen att jag ska visa en bild på min familj. Det existerar ingen sån hemma hos mig. Jag har inga kort på min familj tillsammans. Så jag gör en alternativ lucka istället.

Lucka nummer 18; Här finns min familj.

I Jokkmokk bor mamman. Dit flyttade hon för några år sedan efter att ha bott i Göteborg i fem år och innan dess i Sundsvall några år. Hon kommer ursprungligen från Vuollerim och har bott större delen av sitt liv i Luleå.

Jokkmokks_nya_kyrka

Pappan finns i Varberg sedan ett antal år tillbaka på samma område som farmor och farfar bodde på tills de dog. Pappan kommer egentligen från Murjek men har bott större delen av sitt liv i Luleå.

800px-Varbergs_fästning_och_kallbadhus

I Luleå bor min syster. Hon har aldrig bott någon annanstans och kommer antagligen inte heller flytta.

luleå

Och jag, jag finns i Berlin efter ett gästspel på tolv år i västra Sverige (Trollhättan och Lerum). Jag föddes i Vuollerim och flyttade därifrån till Luleå när jag var två år.

Overview_Berlin

Ja, så det är lite svårt att få till en bild på oss allihopa.

2 responses »

Kommentera

