Lucka nummer 13; en bild på någon av dina favoritsaker.

Standard

Emilys julkalender gör det så himla lätt att få till ett inlägg om dagen. Och det är så roligt att se andra skriva om samma sak. Idag är det Lucia och 13 december.

En bild på någon av mina favoritsaker.

20121213-143055.jpg

Jag samlade på glastroll från Bergdala Glasbruk förr. De är så himla söta och finns i nästan alla svenska föräldrahem. Det som gör det så roligt att samla på dem är att de inte går att hitta så bra. Om jag går omkring på en loppis och letar kan det vara så att på fjärde varvet ser jag ett litet ett som bara står där och inte säger nåt. Jag har dem i massor av olika färger och storlekar. De här två har jag fått av min moster som hittat dem på en loppis i Boden. Jag har de andra i källaren nu bara för att det inte finns någon plats för dem och för att de är så svåra att torka rent från damm. Att torka damm är bland det tråkigaste jag vet så tills dess att jag hittat en bra lösning för dem så ligger de nerpackade i en kartong.

Kommentera

