Lucka nummer 6; en bild på någon som du älskar.

Standard

Emilys julkalender, så himla roligt det är. Hör kommer lucka nummer 6:

En bild på någon jag älskar.

20121206-114554.jpg

M, min kärlek. Varje gång jag är borta från honom, som nu på semester, känns det så tomt på morgonen. Jag har ingen som väcker mig genom att peta på mig. Ingen som nyper mig i näsan och ingen jag kan berätta mina sjuka drömmar som jag drömt under natten. Ingen som får mig att skratta som han. Varje gång vi är ute och träffar andra människor slås jag av hur mycket jag älskar honom. Hur glad jag är att jag trots att jag hatar stället Skål i Göteborg gick dit med en kompis som skulle träffa några vänner. Hur glad jag är att jag gick fram och började prata. ”Visst jobbar du på mitt jobb?.” Hur förutsättningslöst det hela var för att han på spårvagnen hem till honom berättade att han skulle säga upp sig på måndag för att flytta till Berlin. ”Vad roligt, jag har aldrig bott i Berlin.” På lördag är det 1 år och elva månader sedan den kvällen och det känns som att vi känt varandra i hur många år som helst.

2 responses »

Kommentera

