Det här med snö då va

Standard

Jag tänkte att jag skulle klargöra lite om det här med snö.

  • När det är vinter är det inte helt osannolikt att det snöar.
  • När det ligger snö på marken är det inte helt otänktbart att den ligger kvar. Särskilt om det fortfarande vräker ner snö.
  • När det är vinterväglag ska bilarna ha vinterdäck. Det är det till och med lag på.
  • Om det ligger snö på marken kan det vara bra att inte köra som om det inte vore det. För det är bara dumt.
  • Om snön ligger på marken kan det vara svårare att ta sig fram än om det är barmark.
  • Skulle snön ligga kvar kan det vara bra att den tas bort.
  • Och den ska då inte saltas bort då det gör att det blir snöslams av alltihopa. Snön försvinner inte.
  • Norrland är rätt bra på det här med snöröjning. Men jag förstår också att man inte kan ha samma beredskap i södra Sverige som i Norrland. Men ändå, lite bättre framförhållning kan man ju tycka att de kan ha.

Jag hittade en superbra video hos Alexandra som jag tänkte dela med mig av.

Mvh norrlänning som inte längre bor i Norrland

4 responses »

  1. Haha, jag fattar inte varför de inte får déja-vu! Det känns som att vi hör samma sak år efter år. Kanske trodde de att klimatförändringarna skulle göra vintern med snö utrotningshotad inte göra den värre?

Kommentera

