Lussekatter som de ska se ut

Standard

Ja, jag antar att jag kanske har haft lite för kallt när jag bakat hemma. Men nu ville jag i alla fall inte ta några risker utan jäste bullarna på spisen med ugnen på. Och hur miljövänligt är det egentligen? Men så blev det. Och så här ser de ut. De är jästa och gula. Som de ska vara.

20121205-145138.jpg

Och så här ser brännmärket ut som jag fick när jag skulle flytta på gallret som jag ca en halv minut tidigare tagit ut ur ugnen. Det passar ju bra ihop med ärret (som syns just nedanför)jag fick efter att jag skurit ett fruset hamburgerbröd hållande i handen, blödde som en gris och fick sy 4 stygn.

20121205-150019.jpg

En toppendag så här långt.

 

4 responses »

Kommentera

